Д-р Султанка Петрова: С 40% се е увеличила посещаемостта в училище след въвеждане на Исландския модел

sultanka petrova

В предаването „Социални профили“ по Военния телевизионен канал заместник-министърът на труда и социалната политика Султанка Петрова разкри повече за работата по приобщаване на децата в училище. Тя е инициатор на прилагането на Исландския модел в училищата и разкри повече за въвеждането му в едно учебно заведение в Стралджа.

Исландският модел е насочен срещу агресията в училище, посещаемостта на децата и задържането им в училище. Моделът включва на 100% децата в едно училище да бъдат заети в извънкласни форми. Наша задача бе да приспособим този модел за приложение в българските училище. През 2017 г. предложихме модела в община Стралджа, като е проведена анкета сред децата в училище „Св. св. Кирил и Методий“. Предложихме им различна форма на заетост след часовете, като децата избраха футбол, други видове спорт, танци, музика, обясни тя.

Заместник-министър Петрова подчерта за голямата подкрепа, която е получена за проекта от ръководството на училището и от общинската администрация в Стралджа. През първата година Общината е поела всички разходи, нужни за реализацията на извънкласните форми в училището. Направиха много подобрения във физкултурния салон, направиха боксов ринг, футболно игрище, изработиха спортни облекла за децата, разказа Петрова.

От изключителна важност е децата да се чувстват приобщени, подчерта тя и обясни, че всички, които посещават учебни занятия, могат да посещават и извънкласните занимания.

Година след въвеждането на модела се оказа, че работи. Децата в училище „Св. св. Кирил и Методий“ – Стралджа не само са намалили агресията, но 40% има по-голяма посещаемост.

В момента около 400 деца посещават това училище. Дори сега местата не са достатъчни и от Общината кандидатстват пред Министерството на образованието да бъде разширено училището.

Беше голямо предизвикателство, но с гордост мога да заявя, че вече е направена първата стъпка и имаме предложения от други училища в страната да приложим този модел. Ние сме в готовност. Най-важното е колкото може деца да бъдат включени в образователния процес, каза още д-р Султанка Петрова.

You may also like...