Проект за трансформация на движението на бул.“Патриарх Евтимий“, бул.“Витоша“, ул.“Проф.Фритьоф Нансен“ и ул.“Г.С.Раковски“
Йорданка Фандъкова: С проекта постигаме баланс между всички участници в движението
Представяме интегриран проект за трансформация на организацията на движението бул.“Патриарх Евтимий“, бул.“Витоша“, ул.“Проф.Фритьоф Нансен“ и ул.“Г.С.Раковски“ в зоната около парка на НДК.
„С проекта целим баланс между всички участници в движението. Той е насочен към реализацията на повече велоалеи и пешеходни пространства и показва нашата визия за превръщането на София в град на хората.“ Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова при представяне на предложението за трансформация на организацията на движение по бул.“Патриарх Евтимий“, бул.“Витоша“, ул.“Проф.Фритьоф Нансен“ и ул.“Г.С.Раковски“ в зоната около парка на НДК. Тя представи проекта заедно с главния архитект на София Здравко Здравков, зам.кмета по транспорт Кристиян Кръстев, общинския съветник Борис Бонев, както и съветниците Силвия Христова и Зафир Зарков.
Предложението за трансформация на движението ще бъде разгледано в Столичен общински съвет, след което има готовност да започнем изпълнение, каза също кметът Фандъкова
По думите на кмета Фандъкова „По проекта се работи отдавна – още със започване на третата линия на метрото инж.Братоев работи и по наземната част. Неслучайно винаги казвам, че метрото променя и градската среда“, посочи също кметът.
С проекта е помислено за всички участници в движението – велосипедисти, пешеходци, градския транспорт.
Решението, което се предлага, включва няколко участъка от бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и ул. „Фритьоф Нансен“.
Проектът създава свързаност на велоалеите през центъра. Предвиждат се две еднопосочни велоалеи, които се свързват с шест съществуващи велотрасета в мрежа – ул.“Г.С.Раковски“, НДК, бул.“Прага“, бул.“Цар Борис Трети“.
От страната на бул. „Витоша“ велоалеята се сваля на пътното платно.
Тротоарът по бул.“Патриарх Евтимий“ остава само за пешеходци.
Освен велоалея на бул. „Патриарх Евтимий“ се обособява бус лента. От университета до „Петте кьошета“ времето за придвижване ще бъде съкратено и това ще насърчи хората да използват градски транспорт.
Създава се директна връзка със тролейбус №7 между Лозенец и НДК.
По ул.. „Фритьоф Нансен“ движението ще е двупосочно, което облекчава придвижването.
Помислено е и за паркирането в района. Запазват се възможността за паркиране и оптимално използване на пространството.
В момента общината разработва и проектите за пет нови велоалеи, които може да изпълним в рамките на тази година и отговарят на целта да направим по-голяма свързаност в града, посочи също Фандъкова.
Главният архитект на София Здравко Здравков посочи, че „Изключително е важно да предоставим на хората свързани велосипедни трасета, които да дават възможност да предпочитат хората велосипед пред личния автомобил. „Преди около четири години преброяванията показаха, че велосипедистите в града са малко над 1%. Сега човек с просто око може да види колко велосипедисти ползват лентата, която е по бул. „Дондуков“. По думите му убеден съм, че с трансформацията по бул.“Патриарх Евтимий“ повече хора ще предпочетат да слязат от автомобилите си.
По думите на общинския съветник Борис Бонев, това е всеобхватен проект, който включва една цяла зона на всички участници в движението. Проектът е в унисон със съвременните и модерни начини на разпределение на публичните пространства, особено в контекста на коронавируса.
Зам.-кметът Кристиян Кръстев каза, че след като проектът бъде разгледан разгледан от Столичния общински съвет ще можем да пристъпим към изпълнение. Искаме да имаме интегриран подход и да подобрим придвижването на всички участници в движението. Успяхме с този проект да променим и организацията движение по ул.“Раковски“ в частта между бул.“Васил Левски“ и бул.“Патриарх Евтимий“, където подобряваме възможностите за паркиране.
/видео/
Последни коментари